معاون اول رییس جمهوری: كشورهای بدون تمدن فاقد فرهنگ هستند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمد رضا رحیمی' شامگاه شنبه در این مراسم كه در فرهنگسرای نیاوران برگزارشد، با اشاره به اینكه فرهنگ ، شكوه و عظمت مردم باید تمدن ساز باشد، افزود:ما آثار تمدن و فرهنگ ایران زمین را درهمه نقاط مختلف كشور از جمله كردستان مشاهده می كنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ و تمدن مردم ایران مبتنی بر دین ، عشق و محبتی است كه در جای جای این سرزمین از جمله در سینه مردم كردستان سرشار است.

وی با بیان اینكه طرح های 'مهر ماندگار'، طرح های وسیعی هستند كه در استان های مختلف از جمله استان كردستان در حال انجام است، افزود: بخشی از این طرح ها درحوزه هنر است كه سبب شكوفایی و اشكار شدن تمدن انسان می شود.

وی خاطر نشان كرد: تمدن گنج پنهانی است كه باید اشكار شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ و هنر استان كردستان به سفر رهبرمعظم انقلاب به این استان و بیاناتشان اشاره كرد و گفت: تمجیدی كه رهبر معظم انقلاب از مردم كردستان كردند، هیچ شبه‌ای برای افرادی كه درخصوص مردم این استان دارای شك و شبهه بودند نگذاشت.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد درباره مردم این دیار شبهه افكن بودند و مصیبت به بار آوردند.

رحیمی به حواشی انتصاب خود از سوی رییس جمهوری به عنوان معاون اول اشاره كرد و گفت: برای بسیاری ناگوار بود كه آقای احمدی‌نژاد یك فرد از كردستان را به سمت معاون اولی خود برگزید و این مساله سبب شد كه از روزهای اول، تیر اتهام و طعنه آنها به سمت من روانه شد.

وی ادامه داد: من همانند گَردی از پیش پای مردمانی برخاستم كه بزرگند و همه جای ایران را همانند كردستان دوست دارند. به همه مردم ایران باید بگویم كه كردستان سرزمین آموزه‌های عشق و محبت و عشق به انسانهاست.

رحیمی با بیان اینكه اساس، پایه و صدای موسیقی عمیق ایرانی در كردستان به گوش می‌رسد، افزود: درهیچ استانی موسیقی و هنری به عظمت موسیقی كردستان وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: كردستان علاوه اینكه مهد فرهنگ باستانی است اكنون جایگاه رفیع هنر موسیقی و سایر هنرها است.

وی ادامه داد: به پاس فرهنگ كردستان علاوه بر اعتباراتی كه وزارت ارشاد در بخش فرهنگ و هنر این استان تخصیص داده است، امروز تصمیم گرفته شد یك میلیارد تومان دیگر برای ارتقاء هنر استان كردستان كمك شود؛ ضمن آنكه برای 40 هنرمند كردستانی كه در هفته فرهنگ و هنر كردستان درتهران حضور دارند هدیه ویژه‌ای از سوی معاونت اول ریاست جمهوری تقدیم خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری در ابتدا ضمن تبریك میلاد فرخنده امام حسین(ع)، گفت: این امام بزرگوار در میان مردم كردستان بویژه اهل تسنن احترام و عزت زیادی دارد.

وی افزود: مردم كردستان در وفا و پیشوازی از اسلام و در صفا و جوانمردی و دوستی یگانه‌اند. افرادی كه بدون هیچ درگیری و نزاع اسلام آوردند و به استقبال از یگانه دین آسمانی رفتند.

در این آیین همچنین از هنرمندان استان كردستان كه در سطح ملی وبین المللی افتخاراتی را كسب كرده بودند، تجلیل شد. ضمن آنكه از سوی هنرمندان این استان نیز لوح یادبودی به رحیمی تقدیم شد.

در پایان، معاون اول رییس جمهوری نمایشگاه عكس هنرمندان استان كردستان را در محل فرهنگسرای نیاوران افتتاح كرد.

هفته فرهنگی و هنر استان كردستان از سوم تا هفتم تیرماه در فرهنگسرای نیاوران دایر است.

سیام 2023 /1537// 1917





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: